16 Haziran 2015 Salı

Beyaz Çikolatalı Pikan Cevizli Kurabiye


Güya sabah erken kalkıp eşya toplayacağım, taşınma günü geldi çattı ben hala uykumu bile düzene sokamadım. Game of Thrones sezon finali verdi, yarın Poyraz da verecek. Zaten Sherlock'u hala çok özlüyorum, kimbilir ne zaman başlayacak. Doctor Who'nun bütün bölümleri tabi ki çoktan bitti. Keşke Carnivale'yi çekmeye devam etseler :( Battlestar Galactica mı izlesem tekrar? Derken baktım ki uyuyabilecek gibi zaten değilim, dizi de bulamıyorum izleyecek bare yazacağım yazacağım diyip, hep ertelediğim bi tarifi yazmaya karar verdim.

Beyaz çikolatalı ve cevizli kurabiye. Hah! Ceviz diyince surat ekşitenler oldu mu? Ben de cevizi kendi başına seven biri değilim ama bazen, bir tatlının içinde iyi bir eşleştirme ile harika olabiliyor. Mesela cevizli baklava di mi? Veya... Havuçlu cevizli kek? Elmalı pay? Bunlar hemen hepimizin sevdiği birleşimler. Bence beyaz çikolatayla beraber cevizi kurabiyenin içinde çok seveceksiniz. Ben çok sevdim.


Bu arada ben pikan cevizi kullandım, ondan vardı evde o yüzden açıkçası özellikle almadım. Her ikisi de olur ama pikan cevizi bulabiliyorsanız daha güzel oluyor. Daha sonra normal cevizle denediğimde sanki pikan cevizi ile yaptıklarım daha lezzetli geldi bana. Belki de psikolojiktir, bilemiyorum. Kısaca her ikisi de olur.

Kurabiye hamurunuzu bir gün önceden hazırlayıp, ertesi gün pişirirseniz harika olur. Aynı gün yapmak istiyorsanız da 1-2 saat dolapta bekletin en azından.
Çikolataları ben hamura katıyorum, beyaz çikolata karamelize olunca dhaa çok hoşuma gidiyor ama isterseniz piştikten sonra kurabiyeler hala yumuşak ve sıcakken üzerlerine batırabilirsiniz.



Beyaz Çikolatalı Pikan Cevizli Kurabiye




115 gr tereyağ (oda sıcaklığında, küpler halinde kesilmiş)
1 yumurta
1/4 bardak toz şeker (50 gr)
1/2 bardak esmer toz şeker (100gr)
1 3/4 bardak un (230 gr)
1/2 çay kaşığı deniz tuzu (daha az ekleyebilrsiniz, damak tadınıza göre ama en az 1/4 çay kaşığı ekleyin, 0 tuzla yapmayın.)
1/2 çay kaşığı kabartma tozu
vanilya
1 bardak kadar iri kırılmış ceviz
200 gr beyaz çikolata

Önce cevizleri kavurun. Bunun için tavada alt üst ederek 10-15 dakika alt üst ederek, orta ateşte kavurun. (Bu sırada dikkatli olun, yanmasınlar. Daha erken de kavrulabilirler.)

Damla çikolata kullanmayacaksanız beyaz çikolatayı iri doğrayın.

Tereyağı bir çırpma kabına alıp, 1 dakika kadar çırpıp kremamsı ve pürüzsüz bir kıvam almasını sağlayın. Daha sonra tuz, şeker ve vanilyayı ekleyin ve 3 dakika kadar çırpın. Karışım pofuduk, kremamsı olacak. 1 yumurtayı ekleyin ve 2 dakika daha orta devirde çırpın. Un ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın.

Hamurunuz elde şekil verilecek bir kıvamda olmayacak, ele bulaşan bir krema olacak. En son cevizleri ve beyaz çikolata parçalarını ekleyin ve son bir kez tekrar karıştırın. Üzerini streç filmle sarıp, buz dolabında dinlendirmeye bırakın. (en az 2 saat)

Pişireceğiniz zaman fırını 175Cye ısıtın ve bir tepsiye pişirme kağıdı serin.

Dondurma kaşığı veya yemek kaşığı yardımı ile kurabiye hamurundan parçalar alıp tepsiye dizin. Aralarında boşluk bırakmaya özen gösterin, kabarıp genişliyorlar.
10-12 dakika pişirin.

Afiyet olsun. :)




tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...