16 Aralık 2014 Salı

Sürülebilir Ton Balığı ve Avokado ile Ekmek Üstü

Sabah sabah canım ton balığı çekince böyle bir şey yaptım. Evdekiler sevince sizlerle de paylaşmak istedim.

Tabi ki amacım burda ton balığı ezmesinin tarifini vermek ama benim yaptığım gibi ekmek üstüler hazırlamak isterseniz kullandığım malzemeleri ve asıl yaptığımı da yazacağım.


Ton Balığı ezmesinin olmazsa olmazı mayonez. Mayonez sayesinde sürülebilir güzel bir kıvam kazanıyor. Her markanın light mayonezi var mı bilmiyorum, ben light mayonezde Heinz, klasik mayonezde de Hellmann's kullanıyorum. Bu tarifte zaten balık yağlı olduğu için ligt kullandım ama siz normal mayonez de kullanabilirsiniz.



Ayrıca genel bir kanı vardır, yiyeceklerin light versiyonları ile klasik versiyonları arasınd açok bir kalori farkı olmaz diye. Mayonezde, en azından benim kullandığım markalar arasında, oldukça yüksek ve kayda değer fark var. Bu yüzden mayonez seviyorsanız ve light kullanmak isterseniz Heinz Light mayonezi gözüm kapalı öneririm.

Sürülebilir Ton Balığı ve Avokado ile Ekmek Üstü





4 kişilik

Ton Balığı Ezmesi

320 gr konserve ton balığı (tercihen bütün dilim)
4 yemek kaşığı mayonez ( Ben Heinz mark
2 diş sarımsak
Tercihen taze baharat (ben 5-6 yaprak biberiye kullandım)

Ton balığını iyice süzüp mutfak robotuna alıp üzerine mayonezi ve 4 er parçaya böldüğünüz sarımsakları ve kullanacaksanız baharatı ekleyin ve kremamsı bir kıvam alana kadar robotta çekin. (veya el blendrı ile) Sürülebilir ama çok hafif pürüzlü bir kıvam alıyor, humus gibi biraz. Sürülebilir ton balığı ezmeniz hazır.

Ekmek üstü hazırlamak için


Ton balığı ezmesi
Tercihen tam tahıllı ekmek dilimleri
1 küçük boy mor tatlı soğan (veya taze yeşil soğan)
1 tane avocado
cherry domatesler
taze baharat
mısır
varsa yaban mersini veya frenk üzümü

Ekmekleri tavada, fırında veya makinada çok fazla olmadan, iyice kurutmadan kızartın.
Avocadoyu soyup dilimleyin. Domatesleri dilimleyin. Ton balığı ezmesine 2 yemek kaşığı mısır karıştırın.
Ekmeklerin üzerine avocado dilimlerini yerleştirip ton balığı ezmesi sürün. Üzerine domatesleri bırakın ve minik minik doğradığınız soğanı serpiştirin. Taze baharatlar ve meyvelerle süsleyin.



tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...