9 Aralık 2014 Salı

Greyfurt ve Chai Baharatlı Cupcakeler




Greyfurt bence hak ettiği değeri görmeyen bir meyve. Üstelik benim en sevdiğim meyvedir ama yiyen/seven çok olmadığı için pek kullanamıyorum tatlılarda. Ama bu cupcakelre herkes bayıldı. Chai baharatı ve greyfurt çok yakıştılar.






Nedense bu sefer kremayı katılaştırırken sıkıntı yaşadım biraz, bir türlü yeterli kıvamı almadı. Ben de içine biraz kremşanti tozu düktüm, bu sefer daha da kötü oldu :( Sonra başka paket bir krema ile beyaz çikolatalı ganaj yaptım artık. Eğer krema katılaştırmakta sorun yaşamıyorsanız ganaj yerine çırpılmış krema ile yapın, bence daha güzel oluyor.

Keki de böyle pofuduk, vanilyalı bir kek ama içinde greyfurt kabuğu rendesi ve greyfurt suyu var.

Chai baharatı olarak ben zencefil, kakule ve tarçın kullandım. Sanırım zencefille tarçın da kullansanız olur.


Greyfurt ve Chai Baharatlı Pofuduk Cupcakeler

MALZEMELER:


Vanilyalı Kek:

  • 2 bardak + 1 yemek kaşığı un
  • 1.5 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 bardak toz şeker
  • 2 büyük boy yumurta veya 3 küçük boy. 
  • 1 çay bardağı süt
  • 3/4 su bardağı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı greyfurt kabuğu rendesi (rendenin ince rendeleyen kısmında, greyfurtun beyaz kısmına inmeden rendeleyin)
  • 1 çay bardağı greyfurt suyu


Chai Baharatlı Krema

  • 1 paket soğutulmuş süt kreması
  • 4 yemek kaşığı pusra şekeri
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı toz zencefil (ben taze rendeledim)


(veya süt kreması yerine krem şanti + baharatlar)

Greyfurt şurubu

  • 1 bardak greyfurt suyu
  • 6 yemek kaşığı toz şeker



METOD:

Kek:

Fırını 175Cye ısıtın. Cupcake kapsüllerinizi tepsiye dizin.

Unu, kabartma tozunu ve tuzu bir kaba eleyin. 
Ayrı bir kapta yumurta ve şekeri önce orta devirde, sonra yüksek devirde 3-4 dakika iyice kabarana kadar çırpın. Daha sonra süt, greyfurt suyu, vanilya, greyfurt kabuğu rendesi ve yağı ekleyin. 1 dakika kadar orda devirde karıştırın. Elediğiniz unu sıvı karışıma 3 seferde ekleyin ve her seferinde en fazla 30 saniye en yavaş devirde mikserle veya elde karıştırın. Cupcake kalıplarına paylaştırın. yaklaşık 20 dakika pişirin. 



Greyfrut Şurubu:

Greyfurt suyunu ve şekeri bir sos tenceresine alıp karıştırın. Orta ateşte şeker eriyip, şurup kaynayana kadar karıştırarak pişirin. Kaynadıktan sonra 1 dakika kısık ateşte yine karıştırarak pişirin ve ocaktan alın. 

Krema:

Süt kremasını katılaşana kadar yüksek devirde yaklaşık 3 dakika çırpın. Daha sonra pudra şekeri ve baharatları üzerine eleyin, 1 dakika orta devirde çırpın. 

Krem şanti ile yapacaksanız: Krem şanti tozunu kaeye alıp, üzerine baharatları eleyin ve süt ile çırpın.

Cupcakelerin Yapılışı

Fırından aldığınız kekler oda sıcaklığına gelince, oda sıcaklığındaki şurup ile ıslatın. Krema sıkma torbasına doldurduğunuz krema ile kekleri kaplayın. 

Ben biraz gıda boyası kullanarak açık pembe ve koyu pembe krema da kullandım. Sprinkle yerine esmer şekerle süsledim. 

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...