3 Haziran 2014 Salı

Cheesecake Kremalı Havuçlu ve Cevizli Pasta

                      peynir kremalı havuçlu cevizli kek pasta tarifi yapılışı

Kabul ediyorum, ben bir tembelim. Elimde biriken o kadar tarif var, hali hazırda fotoğraflarım var ama tembellikten blog yayını yapmıyorum. Belki de başka bir sebeptendir, bilmiyorum. Bugünkü postu da muhtemelen 1 ay sonra falan yazardım instagram'dan bir tatlış bu tarifi beklediğini söylemeseydi. Sayesinde, "E hadi artık, Dilek!" diyiverdim kendime. Daha çilekler bitmeden yazmam gereken bir sürü post var, ama bitti bitecek çilekler. Çileki Cupcakeler, tartlar, cheesecakeler, pastalar var yayınlamam gereken. Neyse, bu bana ders olsun, biriktirmeyeyim bir daha.

Ah, bir de. Artık evde yalnız değilim, yaptıklarımı yiyemeyecek olsa da çok yakışıklı bir ev arkadaşım var artık. Kendisinin adı cücük ve daha 2 aylık bir bebek kedi. Instagram hesabımdan bolca fotoğraf video paylaşıyorum zaten. Tam bir canavar! İlgi manyağı!

Usla'da bu hafta başlamadı, bu haftasonu başlayıp, öğrendiğim ne varsa ayrı bir bölüm halinde sizlerle de paylaşacağım. 

peynir kremalı havuçlu cevizli kek pasta tarifi yapılışı

Geliyorum Havuçlu Cevizli Pasta tarifine. Gelmezsem uzadıkça uzayacak, yine yazmayayı bırakacağım. Bu pasta öyle bir şey ki... Tamam bir yaz tarifi değil ama her mevsim gider, ananas ekleyin yaz tarifi olsun, eklemeyin her mevsim her havada çaya kahveye eşlik etsin.  O derece! Kahvenin çayın yanında mükemmel, peynir kreması tam kıvamında ve kekle öyle bir uyumu var ki tam damaklara şenlik havuçlu kek tarifi bu. Kremalı yapın, lütfen kremalı yapın! Isterseniz arasına ananas, karamelize ananas ekleyin, hatta üzerine karamel dökün. Karamel fanı değilim, hiç aramam ama yakışır buna.


Havuçlu kek seven biri de değildim ben, bana bir şeyler oldu. Özellikle de o filmden sonra insanlarda oluşan havuçlu kek çılgınlığı ile iyice soğumuştum bu anne kekinden. Dedim ya bir hal var ben de, çikolatalı keklerden soğuyup limonlu, havuçlu hatta sırf vanilyalı keklere dönüş yaptım. Kahvaltı, ara, çay yanı, kahve yanı hiç ayırt etmeden yiyorum. Dokusu o kadar güzel ki pofuduk böyle, o pufudukluğun arasından o baharatlı aroma ve hindistancevizi rendesinin ağzınızdaki hissi...




Kremalı olması havuçlu keki biraz da pasta yapıyor, ben 2 minik kek yaptım ve hem arasına hem de üstüne bol krema sürdüm. Çok olur derseniz tek kat yapabilirsiniz ki vereceğim malzemeler ile 16-20 cm çapında kalıplar için sanıyorum ki tek kat çıkar, 2 ayrı kek pişirirseniz ince olabilir. Benim kalıplarım 12-13 çapında bir şeydi. Tek ölçü hamurla 3 kat elde ettim ama birini öyle sade yedik fırından alır almaz, o yüzden pasta 2 kat. 

Kremaya gelince, labne peynirini zamanınız varsa lütfen süzüp kullanın. Hem cheesecake için hem de böyle peynirli kremalar için süzmek hem kıvam, hem doku hem de lezzetde fark yaratıyor. Biliyorum, labne çok da ucuz bir peynir değil, ortalama 200gr lık paketi 4 lira civarında bir şey, herkes bir cheesecake için 20 liralık peynir almak istemeyebilir, haklı da. Bunun için sizlere kendi deneyimlerimden birkaç öneri yapacağım. 

Ben şimdiye kadar Sütaş, Pınar, İçim, Yörsan, Migros, Dia, BİM ve a101 markalarını kullandım. Bir şey fark etti mi derseniz, hayır fark etmedi. Sadece fiyat farkı oldu. Sadece Sütaş markalı labne peyniri hiç beğenmedim, pürüzsüz bir yapısı yok, sanki kesik kesik gibi çok garipti. Bu yüzden cheesecake yaparken veya böyle krema için kullanacağınız zaman labne peyniri seçiminizi size en uygun fiyatlı gelenden yapmanızın hiçbir sıkıntı çıkarmayacağını garanti ediyorum. Yani pahalı bir markanın 200 gr paketini alacağınıza, aynı fiyata 400 gr daha uygun fiyatlı bir ürün alabilirsiniz ki bunun için özellikle Migros'un kendi markalı ürünleri ve Bim'de satılanlar gayet iyi. 

Süt kreması ile ilgili bilgiler için, buraya tıklayabilirsiniz. 

Cevizleri kavurmak şart mı? Değil, ama kavurursanız çok daha güzel oluyor ki zaten çok zaman alan bir şey de değil. 

Havuçlu keki hindistan cevizi ile yapmak yıllardır uyguladığım bir yöntemdi ama muskat koymayı Cafe Fernando'da görmüştüm. Severseniz mutlaka ekleyin. Ben hindistancevizi rendesini şu klasik ince çekilmişlerden değil de daha yoğun tadı olduğu için iri çekilmiş ince dilimlerden kullanıyorum. Aslında aklımda bir de taze rendelenmiş hindistancevizi ile yapmak da var ama sanırım bunu fantazimi Karamelize muz ve ananaslı pastama saklayacağım. Bilmiyorum. hindistancevizi de mümkünse kullanın, hem dokuya hem de tada oldukça katkısı var. 

Baharat olarak ben tarçın ve çok az zencefil ekledim, severseniz yine çok az da karanfil ekleyebilir veya sadece tarçın ile yapabilirsiniz. Ben sadece öneriyorum, yine tarifi yaptığım gibi yazacağım. 

PEYNİR KREMALI HAVUÇLU KEK 

peynir kremalı havuçlu cevizli kek pasta tarifi yapılışı
Malzemeler

KEK (Cafe Fernando tarifinden adapte edildi)
  • 4 yumurta
  • 2.5 su bardağı un
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1.5 çay bardağı sıvı yağ
  • yarım kilo havuç(rendesi yaklaşık 4-4.5 su bardağı çıkıyor)
  • 1 su bardağı ceviz içi( çok iri kıyılmış)
  • 1 çay bardağı frenk üzümü kurusu (veya sevdiğiniz herhangi bir kuru meyve)
  • 6 çorba kaşığı hindistancevizi rendesi
  • 2 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı kabartmatozu
  • 1/2 çay kaşığı toz zencefil
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • vanilya
  • 1/4 çay kaşığı tuz


KREMA
  • 300 gr labne peyniri
  • 200 ml ÖNCEDEN SOĞUTULMUŞ süt kreması
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri



Hazırlanışı:

Hazırda süzülmüş labne peyniriniz yoksa, keke başlamadan önce peyniri süzülmesi için temiz bir tülbente alın. Tülbenti sıkıca bağlayıp bir süzgeçin ters çevirdiğiniz yüzeyine koyup, üzerine de ağırlık yerleştirin. (içi su dolu bir kap da olabilir) bu peyniri mümkün olduğunca hızlı süzmenize yardım edecek. 

Kremayı çırpacağınız kaseyi buzluğa bırakın, soğuması için. 

KEK

Havuçları yıkayıp rendeleyin. 
Cevizleri hazır kıyılmış almadıysanız bir bıçak yardımı ile iri iri kıyın, küçülmesinler. Daha sonra 1 yemek kaşığı tereyağı ile tavada kavurun.



Bir çırpma kabının içinde yumurtaları ve şekeri 1 dakika kadar karıştırın. Daha sonra yağı ve vanilyayı ekleyin ve 1 dakika daha karıştırın. Çok yüksek devirde çırpmanıza gerek yok, malzemeler karışsın yeterli. 

Sıvı karışıma unu, kabartma tozunu, tarçını, zencefili ve tuzu eleyin. Hindistancevizini ekleyin ve tel çırpıcı yardımı veya düşük devirde mikser ile malzemeler iyice karışına dek karıştırın. Hamura cevizi, havucu ve kullanacaksanız kuru meyveyi ekleyip karıştırın. 

2 adet en fazla 18 cm çapındaki kelepçeli kalıbı kalan tereyağ ile yağlayın, varsa tabanlarına pişirme kağıdı serin. Hamuru kalıplara bölüştürün ve 180 C fırında 45 dakika kadar kontrol ederek pişirin. (bir kürdan ve çatalı keke batırıp pişip pişmediğini anlayabilirsiniz. 

NOT: Tek kalıpla yapmak isterseniz 20-24 cm çapındaki kelepçeli yuvarlak kalıplar yeterli olacaktır. Kek piştikten sonra 2'ye bölebilirsiniz. 
Benim fırınım yüksek ısıda ortasını şişirip kenarlarını sönük bıraktığı için, sağ olsun, ben 150C'de pişiriyorum. Böyle bir sorununuz varsa 150-160C'de pişirmeyi deneyebilirsiniz.

 

KREMA

Süt kremasının paketini kesin ve içini kontrol edin, eğer krema homojen değilse sıvı kısmı bir çay bardağına boşaltın (bazen su gibi bir madde çıkıyor içinden). Kalan kısmı soğuttuğunuz çırpma kabına alıp, 4-5 dakika boyunca hızlı devirde katılaşana kadar çırpın. Hemen katılaşmıyor, biraz sabırlı olmak gerek. Katılaşınca pudra şekerini ekleyin ve 1 dakika daha çırpın. Labne peynirini bir kaseye alıp çatal veya mikser yardımı ile pürüzsüz olana kadar çırpın ve krema karışımına ekleyip 1 dakika kadar karıştırın. 

Eğer labneyi süzme imkanı bulamadıysanız, kutudan alırken dikkatli olun ve suyundan mümkün olduğunca ayırın. 

Fırından aldığınız ve soğuttuğunuz keklerin ilk katına kremanın yarısını yayın ve üzerine 2. katı ekleyin. Kremanın kalanını kekin üst katına yayın. 
                                                                                                                                                                                   peynir kremalı havuçlı cevizli pasta kek tarifi                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       


tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...