18 Haziran 2014 Çarşamba

Çikolatalı Muz ve Tadelleli Muzlu Atıştırmalıklar





Çikolataya daha fazla yakışan bir meyve var mı bilmiyorum ben. Muz yahu, hem de çikolata ile ama çikolatalı muzdan daha güzel bir şey varsa o bence Tadelleli muzdur. Nutella ve muz nedir ki güzelim tadelle varken. Tadelleli olmayacaksa en güzel SOĞUK çikolatalı muzdur, hem de sprinklelar ve beyaz çikolatadan kalplerle. Üşenmedim uğraştım demeyeceğim çünkü uğraşacak bir şey yok, muz ve çikolatanız varsa zaten işin özü tamam. Geriye de ister sprinkle ile süsleyin, ister fındıkla isterseniz hindistancevizi ile. Hatta hiç süslemeyip löp löp yutun, bilmiyorum ben, yapın bir şeyler işte siz.


Şimdi Fotoğraflardan da göreceğiniz üzere iki çeşit var bu postta. Tadelleli ve çikolatalı muzlar. Ben çikolatalı olanları dondurup tükettim, tadellelileri soğutup. Neden derseniz, cevabı ben de bilmiyorum. Sanırım çikolata olanın dışı çıtır çıtır olduğu için donunca öyle hoşuma gider diye düşündüm. Bu sıcaklarda resmen tatlı krizlerine son, hem de serin serin. Deneyin lütfen, pişman olmayacaksınız.



ÇİKOLATALI SOĞUK MUZ DİLİMLERİ




  • 2 adet muz
  • 100 gr bitter çikolata (mümkünse %70 kakao oranlı)
  • 80 gr sütlü çikolata
  • Sprinkle, hindistancevizi, fındık fıstık vs
  • kürdan
  • yağlı kağıt/pişirme kağıdı


Çikolataları benmari usulü eritin. Muzları 1 veya 2 parmak kalınlığında dilimleyin ve erimiş çikolataya batırıp, her yanını kaplayın. Bir çatal yardımı ile kaplanan muzdan akan çikolatayı süzün ve dilimleri yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Süsleyin. Üzerlerine isterseniz kürdan batırabilirsiniz. Buzlukta en az 1 saat dondurun!

TADELLELİ MUZ ATIŞTIRMALIKLARI





  • 4 adet tadelle (ben tadelle beyaz kullandım)
  • 2 adet muz
  • sprinkle
  • kürdan
  • Pişirme kağıdı


Tadelleleri benmari usulü eritin, ama dikkatli olun çikolata gibi değil bunlar çok geçerse acayip bir şey oluyor, eliyince alın hemen ve sıcak su dolu bir başka kaba oturtun kaseyi. Muzları 3 e bölün. Kürdanları önce tadelleye batırın sonra tadellelere. Muzları tadelle ile yarılarına kadar kaplayın ve süsleyin. Yağlı kağıda bırakıp dolapta yarım saat kadar soğutun.

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...