17 Mart 2015 Salı

Yabanmersini ve Zencefilli, Yabanmersini Dolgulu Vanilyalı Cupcake

Yabanmersini ve Zencefilli, Yabanmersini Dolgulu  Vanilyalı Cupcake



Yaptığım her şeyin tarifini bloga hemen eklemeye vaktim olmuyor, çoğu zaman da üşeniyorum ama çok sorulan bir şeyse en kısa zamanda da eklemeye çalışıyorum. Bazen de eklemeyi pek düşünmüyorum çünkü kim uğraşacak bunu yapmayla diyorum. Çünkü gerek bloglardan edindiğim izlenimler, gerekse instagramdan edindiklerimden anladığım kadarıyla çoğunluk istiyor ki bir tarif hem çok kolay olsun, kısa sürede yapılsın/uğraştırmasın, hem ucuz, malzemeleri az olsun hem de sonuç çok güzel olsun. Bu anlaşılabilir bir şey elbette. Hatta ben belki buna daha önce değindim de, hatırlamıyorum tam. Yalnız beni rahatsız eden bir şey var, eminim tarif veren birçok insanın da başına geliyordur: tarifte yazan malzemeyi değiştirip veya anlatıldığı gibi yapmayıp sonuçtan da yazarı sorumlu tutmak. Hah, bunu anlamıyorum. 

Kimse alınmasın lütfen, gücenmesin ama mesela cupcake kreması yaparken "süt kreması" kullanıldığında özellikle belirtiyorum, soğuk olacak, en az 12 saat soğutulmuş olacak, en az 3 dakika yüksek devirde çırpılacak gibi. Bunları önemsemeyip, es geçtiğinizde sonuç olarak elinizde cıvık bir krema oluyor, haliyle sıkma torbası şekil vermiyor, akıyor. 
Bir diğer örnek yumurta. Eğer tarifte yumurta  sarıları ile beyazları ayrı kullanılıyorsa lütfen siz de öyle kullanın, tek tek eklenecek yumurtalar denmişse tarifte tek tek ekleyin. Hamuru dinlendirin diyorsa dinlendirim. Zaten reçetede öyle isteniyorsa bunun sebebi vardır. Bu sizden en fazla 5 dakika fazla alır ama son üründen memnun kalırsınız, kekiniz sönmez, dokusu istediğiniz gibi çıkar vs. 

Yabanmersini ve Zencefilli, Yabanmersini Dolgulu  Vanilyalı Cupcake

Bunları da sadece kendim için demiyorum, bütün tarifler için bu söylediklerime dikkat etmek, tarife uymak önemli. Özellikle de ilk kez deneyeceğiniz şeyler için. Hah, ben bunu yapıyor muyum hep? Hayır. Bazen sabırsızlığım tutyor, tarifi üstün körü okuyup amaan ben bunu biliyorum zaten diye başlıyorum işe, sonra bi bakıyorum ya bir şeyi eksik yapmışım, ya hamurum cıvık olmuş, 1 dakika fazla bekletmişim... Ama artık dikkat ediyorum, siz de edin. Çok önemli bunlar elde edeceğiniz son ürün için. 


Heheh, şimdi bunları niye yazdım? Ben buraya neden çıktım? tamam tamam, bunları söyledim çünkü bu tarifte krema kısmı size biraz uzun görünebilir. Ben buttercream/yağlı krema çok seven bir insan değilim, hatta sevmiyorum bile denebilir ama bu şekilde yapınca nası güzel, nası yumuşak, nasıl lezzetli :)

Yine de ben uğraşamam derseniz, yabanmersinli sosla kremşantiyi bile çırpabilirsiniz.

Yabanmersini ve Zencefilli, Yabanmersini Dolgulu  Vanilyalı Cupcake


Yabanmersini ve Zencefilli, Yabanmersini Dolgulu  Vanilyalı Cupcake


Vanilyalı kekler


1.5 su bardağı un
1.5 çay kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı tuz veya 1/2 çay kaşığı krem tartar
1 bardak toz şeker
2 büyük boy yumurta. (sarısı ve beyazı ayrılmış)
1 çay bardağı sıvı krema / veya yağlı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
2 çay kaşığı vanilya ektresi

    Fırını 170C'ye ayarlayın. 

    Bir kapta yumurta sarıları ve şekerin yarısını 3-4 dakika, yüksek devirde çırpın. İyice kabarıp beyazlaşınca yağı ve kremayı ekleyip karıştırın. 

    Ayrı kapta yumurta beyazlarına 30 saniye kadar çırpıp hafif köpürtün. Köpürünce üzerine krem tartar veya tuzu serpin. Daha sonra yaklaşık 3 dakika iyice kabarıp, kar haline gelene kadar çırpın. Kabı ters çevirdiğinizde akmamalı. Şimdi şekerin kalan yarısını kaşık kaşık ekleyerek, her kaşığı ekledikten sonra en az 30 sn çırptığınızdan emin olup şeker bitene kadar bu işleme devam edin ve bir mereng oluşturun. Mereng hazır hale gelince ilk karışımı merenge katıp vanilyayı ekleyin ve yumurta sarılı karışımı merenge karıştırmadan, alt üst ederek yedirin. Bu işlem bitince unu ve kabartma tozunu karışıma eleyip, yine karıştırmadan sadece karışım unu yiyene kadar alt üst edin. Kapkek kapsüllerine doldurum 170C fırında pişirin. 

    Yabanmersinli dolgu

    1 bardak yabanmersini
    4 yemek kaşığı toz şeker
    3 yemek kaşığı tereyağ

    Yabanmersinlerini ufak bir sos tenceresine alıp üzerine şekeri serpin. Ocağın altını açıp, orta hararete getirin. Bir süre arada karıştırarak pişirin. Yabanmersinleri suyunu salıp, renk verince daha sık karıştırmaya başlayın. Kıvam almaya başlayınca 5 dakika dah apişirin ve tereyağı ekleyip karıştırın. Altını kapatın ve soğumaya bırakın. 2 yemek kaşığını ayırın ve kalanı ile keklerin içini doldurun.

    Yabanmersinli Krema

    110 gr tereyağ (yumuşak)
    200 ml süt kreması (kullanmadan önce mutlaka soğutun. Ben en az 1 saat buzlukta da soğutuyorum kullanmadan)
    2 yemek kaşığı yabanmersini sosu
    4 yemek kaşığı pudra şekeri
    1 çay kaşığı ince rendelenmiş taze zencefil

    Tereyağına 30 saniye kadar orta devirde çırpın. Daha sonra pudra şekeri, zencefil ve yaban mersini sosunu ekleyip 30 sn daha çırpın. 

    Süt kremasını mümkünse buzlukta soğutulmuş cam bir kasenin içinde hacminin 3 katını alıp, katılaşana kadar çırpın. Katılaşınca 2 kaşık kremyı tereyağına yedirin ve daha sonra yağlı kremayı soğuk katı kremaya karıp sadece 10-15 saniye orta devirde karıştırın. Karışmaları yeterli, fazladan çırpmaya gerek yok. 


    Cupcakelerin yapımı

    Kekler soğuduktan sonra içlerini oyun ve sos ile doldurun. Üzerlerini krema ile kaplayın. 

    Örnek için tıklayın. http://bulutagaci.blogspot.com.tr/2013/03/cupcake-nasl-doldurulur.html

    tavada kalkan ciğeri

    Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...