1 Nisan 2014 Salı

Karadutlu ve Zencefilli Kolay Sorbet






Küçükken hem mahallemizde hem de köyde dut ağaçları vardı. Dutu çok sevdiğimi söyleyemem ama sırf o ağaçtan toplama ritüeli için bol bol dut yerdim. 2 gün önce aile ziyaretinde bahçede dut toplayan çocukları görünce dayanamadım atladım yanlarına. Hem eğlendim hem de bol bol dut topladık, hasat sonunda yaklaşık 1 kilo dutum vardı :) Dutlarımı da alıp kendi eve döndüğümde ise güzeller bozulmaya başlayacaklarını belli ettiler, bir kısmı yumuşamıştı. O kadar dutla ne yapsam derken çok düşünmeden sorbet yapayım dedim ve güvendiğim bir kaç blogdan sorbet tariflerine baktım. Hepsinde, hatta internetteki çoğu tarifte dondurma makinası ile yapılmıştı. Bi risk aldım ve dondurma makinası olmadan yapmaya karar verdim ama sonuç çok iyi oldu.

Karadutlu sorbeyi şeker kullanmadan yaparsanız hem kalorisi düşük hem de çok sağlıklı olur. O yönden de bir avantajı var sorbelerin. Bu tarifin yapılışını buraya tıklayıp kısa video şeklinde izleyebilirsiniz.





-Asidite için ben greyfurt suyu kullandım, limon, portakal suyu, balzamik sirke de kullanılabilir.
-Tatlandırıcı olarak Splenda kullandım, pudra şekeri, bal da kullanılabilir.
-Alkol tadını seviyorsanız sorbelerde karadut bunun için çok müsair, yakıştırdığınız bir meyve likörü mükemmel olur. Ben zencefil kullandığım için tatlar çok karışmasın diye kullanmadım.
-Zencefil yerine taze nane veya fesleğenle de deneyebilirsiniz.
-Bu tarifi böğürtlen ve ahududu ile de yapabilirsiniz.
-Ben temizleyip, saplarından ayırdıktan sonra dutları dondurdum ve öyle parçaladım. İsterseniz önce püre haline getirip sonra da dondurma işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

Karadutlu ve Zencefilli Kolay Sorbet Yapımı





Malzemeler: (3 kişilik)


  • 2 bardak ayıklanmış karadut (dondurulmuş veya taze)
  • 2 kaşık tatlandırıcı 
  • 1.5 tatlı kaşığı rendelenmiş taze zencefil
  • yarım çaybardağı greyfurt suyu


Hazırlanışı

Dondurulmuş dut ile: Dutları güçlü bir doğrayıcıya alın ve tatlandırıcıyı ekleyip parçalamaya başlayın. Tamamen parçalanıp toprak toprak bir görünüm alınca zencefili ve greyfurt suyunu ekleyin ve 2-3 dakika en yüksek devirde parçalamaya devam edin. Biraz daha yumuşamış olacak, bu karışımı bir kaba alın ve bir spatula ile biraz birbirine yedirin, bir süre sonra çok güzel bir kıvama geliyor. Daha sonra bardaklara veya kaselere paylaştırın.

Taze dut ile: Dutları temizleyin ve doğrayıcıya greyfurt suyu, zencefil ve tatlandıcı ile birlikte ekleyip  püre haline getirin. Bir tepsinin tabanına streç film veya pişirme kağıdı serip üzerine meyve püresini yayın. Çok kalın bir tabaka olmamalı. Tepsiyi dondurucuya alıp meyve püresi tamamen donana kadar bekletin. Donmuş püreyi parçalara bölüp doğrayıcıya atın ve pürüzsüz olana dek son devirde parçalayın.


tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...