8 Nisan 2014 Salı

Çilekli Tart





Çilek alırken pazarcıların, reyon görevlilerinin "seçme yok, dokunmayın" tavrına öyle sinir oluyorum ki... Almıyorum da öyle olunca, ben seçerken adam gelmişse hepsini bırakıyorum geri bir de. Üstelik bir de bu adamlar, çürük ezik ne varsa umuramadan kürekle diğer çilekleri de yararak ezerek dolduruyorlar poşeti. Neyse böyle sinir bozucu durumlara denk gelmeden alabildiği bu güzel çileklerle çok güzel tartlar yaptım. Üstelik de fırınlamadan, çok uğraşmadan.


Ya zaten çilekli tartın görüntüsü bile aşırı güzel olmuyor mu sizce? Kendi başına bir mutluluk kaynağı çilekli tart bence. Hazır çilekler de çıkmışken siz de yapın bol bol diye bu kolay ve lezzetli çilekli tart tarifini anlatmaya başlayayım hemen.


Her zamanki gibi ön bilgi verme aşamasındayız, bunu yapmazsam içim rahat etmiyor. İstiyorum ki sizinkiler de benimkiler kadar güzel olsun. 

Ben bisküvi olarak Biscoff ve Eti form'un meyveli kepekli bisküvisini kullandım, çok güzel oldular. Siz de tadını çok sevdiğiniz bisküvileri karıştırabileceğiniz gibi sadece Eti burçak veya herhangi bir yulaflı bisküvi ile de yapabilirsiniz.
Ekleme: Sevgili Settie'nin yorumunda yazdığı yöntemi aynen kopyalıyorum. Rondo veya elde ezmekle uğraşmayanlara gelsin: "bu arada, rondoyu temizlemeye üşenen benim gibi tembeller, bisküvileri elle incecik parçalamak için debelenmek yerine yassı bir tabakta bir bardak altıyla ezebilirler; hem stres atıyor, hem de incecik çıkıyor bisküviler =)"
YanıtlaSil

Tabanın iç kısmını çikolata ile kapladım, bunun sebebi tartı pişirmiyor oluşum. Tart tabamlarını soğuttuğumda o çikolata kaplaması tabanın daha stabil olmasına yardımcı oldu, üşenmezseniz yapın. Yapmadan da oluyor ama. 

Tart kalıplarına direkt bisküvileri yaymadım, Tantitoni'den renkleri çok güzel diye aldığım ama tam bir fiyasko çıkan cupcake kapsüllerini tart kalıbına yerleştirip üzerine biraz basarak yaydım. Daha sonra bisküvileri döktüm. Çıkarma aşaması çok daha kolay oldu. (Tantitoni'nin cupcake kağıtları çok kalitesiz, muffin tepsiniz yoksa almayın hiç.)

Ben tart tabanına çilek dilimleri döşedim, bunu üst kısımda çok çilek kullanmayacağım için yaptım. Siz direkt çilekleri kremanın üzerine de dizebilirsiniz. 


Vanilya konusu bence çok önemli, üzgünüm ama vanilinle hem randıman alınmıyor hem de sentetik. Bulabilirseniz çubuk vanilya veya vanilya özütü kullanmayı deneyin. 

Bu tarif için Büyük bir tart kalıbı veya benimkiler gibi mini mini kalıplar kullanabilirsiniz.
Benim kalıplarımla 12 tane tart çıktı, Adet miktarı büyüklüğe göre değişecektir.  

Çilekli, Peynir ve Vanilya Kremalı  Mini Tartlar

Malzemeler:

Tart Tabanı


  • 200 gr, yaklaşık iki paket bisküvi
  • 125 gr tereyağ 
  • Sade bisküvi kullanacaksanız 1 çay kaşığı tarçın, yarım çay kaşığı zencefil

  • 160 gr çikolata(bitter, sütlü veya karışık)

Peynirli ve Vanilyalı krema

  • 600 ml soğuk süt
  • 4 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket suyu süzülmüş labne peyniri (200gr)
  • yarım vanilya çubuğu
  • 50 gr  tereyağ

Yarım kilo çilek

HAZIRLANIŞI

Tart Tabanlarının Yapılışı

Çikolatayı benmeri usülü eritin.

Bisküvileri rondoda çekin veya elinizle iyice ufalayın. Tereyağını bir tavaya alıp yakmadan eritin ve çekilmiş bisküvileri ekleyip ocağı kapatın. Bisküviler tereyağı ile iyice karışana dek bir kaşık yardımı ile karıştırın ve tereyağını yedirin.

Tart kalıplarına yağlı kağıt veya cupcake kağıdı serip iyice yayın. Üzerlerine 2 yemek kaşığı veya biraz daha fazla bisküviden ekleyip elinizle iyice bastırarak tabana ve kenarlara doğru yayın ve sabitleyin. Üzerlerini bir fırça veya kaşık yardımı ile ince bir abaka çikolata ile kaplayın. Bu kalıpları zamanın varsa dolaba, yoksa dondurucuya atıp vanilyalı kremayı yapmaya başlayın.


Vanilyalı Krema
Sütü tencereye alın ve 4 yemek kaşığı mısır nişastasını, şekeri, vanilya çubuğundan çıkardığınız vanilya tOhumlarını (veya vanilin veya vanilya özütü)nü ekleyip, mümkünse tel çırpıcı ile 1 dakika kadar karıştırıp topak kalmasını engelleyin. Daha sonra Ocağın altını yakın ve katılaşıncaya kadar karıştırarak pişirin. (ÇOK KATI OLURSA BİRAZ SÜT İLAVESİ EDİN) Kaynar gibi olup üzeri göz göz olunca yağı ekleyin ve eriyinceye dek karıştırın. Daha sonra peynirin suyunu süzüp peyniri ekleyin, iyice karıştırıp 1-2 dakika daha karıştırarak pişirin.

Kremayı oda sıcaklığına gelmeden kullanmamaya özen gösterin.

Tart kalıplarını dolapan alıp önce çilek dilimlerini dibe dizin, sonra üzerini kremayla kaplayın. En son çilekle süsleyin ve ister dinlenince ister de hemen servis yapın.


tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...