4 Eylül 2015 Cuma

Beyaz Çikolata Ve Matcha Yeşilçaylı İçi Akışkan Fondant Kek, Biberli Böğürtlen Sos


Ben bu postı yazalı 3 hafta olmuş neredeyse. Bilgisayarımdan fotoğrafları editlediğim programları sildim güya güncellemek için, şimdi de yükleyemiyorum. Aslında bir iki detay fotoğrafı daha vardı ama şu an için ekleme şansım yok. :/

Matchayı kısaca toz yeşilçay olarak tanımlayabiliriz ama bu demek değil ki siz yeşilçayı evde robotta/öğütücüde çekseniz bu hale gelecek. Bu yüzden matchanız yoksa yeşilçay ne yazık ki olmaz ama toz antepfıstığı her zaman olur :)

Matcha almak isterseniz ben Chado'dan temin ediyorum ve başka nerde bulunur bilmiyorum çünkü ben bulamadım zamanında :) Buraya tıklayarak sipariş verebilirsiniz. Ben daha önce dnr, Mudo gibi yerlerde de satıldığını gördüm. Istanbul'daki aktarlarda da mevcut yine chado markalı matcha. Eğer imkan varsa, Uzak Doğu'ya gidip gelen tanıdıklarınız varsa onlardan da rica edebilirsiniz getirmelerini. Özellikle gastronomi alanında kullanım için özel olanlar hem daha uygun, hem daha yoğun aromalı oluyormuş.

Güncelleme: Bu arada, Instagram'ın bana kazandırdığı güzel kalpli birkaç insandan biri olan, fotoğrafı instagram'da paylaştığımda gören ve chado blogda yayınlamak isteyen dünya tatlısı arkadaşım Çağla'ya da burdan öpücükler, kalpler, sevgiler... Siz onu Cook&Walk olarak da biliyor olabilirsiniz.

Beyaz çikolata ve matchayı ilk neyde denedim tam hatırlamıyorum ama ben çok yakıştırıyorum birbirine. Bu yüzden, bu aralar sıcak tatlı dönemimdeyim bu arada, içi akışkan beyaz çikolatalı ve matchalı bir kek yapmak istedim.

Bu tür keklere sufle kek, lava kek, ortası akışkan kek, hatta ağlayan kek diyen bile var :D Sufle yapımı benim ortası akışkan kek tarifindeki kekin yapımından biraz daha farklı. Yumurta byeazını kabartıyorsunuz suflede. Tarifini verdiğim fondant kekte ise basit bi el çırpıcısı bile işinizi görür. Pek efor sarf etmeye gerek yok yani. Ben fondan kek diye devam edeceğim, siz istediğinizi söylemekte serbestsiniz :)



Tohum renkli biberler ve meyveleri ben yakıştırırım. Daha önce frambuaz ve karabiber, çilek ve pembe biber, kiraz ve pembe biber deneelerim oldu. Aslında sos olarak aklımda karadut ve karabiber vardı ama karadut bulamadım. Bu sırada google'dan beyaz çikolatalı sufle tarifi araştırıken de sortedfood'un beyaz çikolatalı sufle ve biber ve böğürtlen sosuna denk geldim. Baktım böğürtlen de var, frambuaz yerine böğürtlenli denemek istedim ben de. Karabiber ve böğürtlen mi? dediğinizi de duyar gibiyim ama inanın yakışıyorlar. Yalnız, en güzeli az az gitmek biber eklerken. Önce yarım çay kaşığı ile başlayıp damak tadınıza göre artırmanızı tavsiye ederim yapmak isterseniz. Tohum biber ne derseniz de bildiğimiz karabiberin öğütülmemiş hali. Ben karışık tohum kullandım ama sadece karabiber veya pembe biber de olur.

Beyaz Çikolata Ve Matcha Yeşilçay'lı İçi Akışkan Fondant Kek, Biberli Böğürtlen Sos Tarifi



150 gr beyaz çikolata
2 yumurta
2 yumurta sarısı
115 gr tereyağ
2/3 bardak pudra şekeri
6 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı matcha yeşilçay tozu


20-25 tane böğürtlen
Taze tohum biberler
1 yemek kaşığı pudra şekeri

Tereyağını benmariye alıp tamamen eritin, içine beyaz çikolatayı ekleyip çikolata eriyene kadar karıştırın. Şekeri ekleyip, el çırpıcı ile iyice karıştırın ve yumurtaları teker teker ekleyerek her seferinde iyice karıştığından emin olun. Un ekleyin ve matchayı üzerine ince bir süzgeç ile eleyin, pürüzsüz bir karışım elde edinceye dek tel çırpıcı ile karıştırın.

Sufle kaplarını tereyağ ile iyice yağlayın ve unlayın. Kek hamurunu kaplara paylaştırın ve dondurucuya atıp en az 1 saat bekletin.

Böğürtlenleri mutfak robotuna alın, 1 çay kaşığı (veya damak tadınıza göre daha fazla) taze öğütülmüş renkli biber ekleyin ve doğrayıcıyı çalıştırıp püre haline getirin. Daha tatlı bir sos isterseniz biraz daha bal veya pudra şekeri ekleyebilirsiniz.

Kekleri pişirmeden önce 200C'ye ayarlayın. Fondan kekleri 12-13 dakika boyunca pişirin. Kenarlar pişmiş ama orta daha yumuşakça olacak. Bu aşamadan sonra daha fazla pişirirseniz keklerin içleri de pişer.

Kekler iki üç dakika dinlendikten sonra dikkatlice servis tabağına ters çevirin. Sosu üzerine veya yanına akıtarak servis edin.

Afiyet olsun! Denerseniz sonuçları benim de paylaşın lütfen :)

Sufle tarifi benden, sos tarifi sortedfood'dan. 


tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...