22 Ocak 2015 Perşembe

Çikolatalı Ekler Tarifi


Neredeyse 3 yıldır blogumda paylaşımlarda bulunuyorum. Şimdiye kadar, fotoğraflarımı alıp kendi yapmış gibi kullananlardan tutun da içeriği tamamen kopyalayanlara bile denk geldim. Gerekli şekilde uyaracaklarımı uyardım, bazısı ile uğraşmadım bile. Ben blogu ne reklam almak için, ne aslında kendim kullanmayacağım ürünleri sırf reklam için yolluyorlar diye ballandıra ballandıra size anlatmak için açmadım. Yazıyorum çünkü paylaşmayı seviyorum yaptıklarımı, iyi olanları sonuçlarını sevdiklerimi paylaşıyorum; istiyorum ki başkaları da tatsın, yapsın. Elimden geldiğince detaylı anlatmaya çalışıyorum ki emekleriniz boşa gitmesin denediğinizde ufak hatalar yüzünden. 

Bundan önce bunu hiç önemsemedim ama bundan sonra sizlerden ufak bir ricam olacak, eğer tarifleri denerseniz beni de kaynak gösterirseniz çok sevineceğim. Bunun da sebebi önümüzdeki dönem için bir okula başvuracağım yemek üzerine, blogumu ve Instagram hesabımı da portfolyoma ekleyeceğim. Bu yüzden, özellikle Instagram'da beni de etiketlerseniz çok iyi olur benim için. Şimdiye kadar takipçiydi, referanstı önemsemedim pek ama bundan sonra önemli benim için bir yerde. Destekleriniz bekliyorum.

Çikolatalı Klasik Ekler tarifi yapımı

Çikolatalı Klasik Ekler tarifi



Geliyorum ekler tarifine. Bunlar çikolatalı klasik eklerler. Çok ilginç kremaları veya ilginç görünümleri yok, ama tatları harika. Ben ki çikolatalı ekler sevmeyen insan, bayıldım! Ekler bana hep kuru, yoğun ve ağır geldi ufaklığımdan beri ama kendim yapmaya başladığımdan beri neyi nasıl sevdiğimi de anlayınca sevmeye başladım ve çeşit çeşit deniyorum. Çok zor bir yanları yok emin olun, reçete uyduğunuz taktirde harika eklerleriniz olacak sizin de.


Üstü, krema ile seyreltilmiş çikolata kaplı, ganaj da diyoruz, içi pastacı kreması ve ganaj karışımı bir ekler bu. Ben eminim kremasını bu şekilde yapınca siz de çok seveceksiniz.

Ah, biliyorum bazen çok teferruatlı şeyler yazıyorum ama inanın uğraşmaya değiyor ki bunda uğraşacağınız tek şey ekstradan bir çikolatalı ganaj hazırlamak hepsi bu.

Düzgün görünümlü eklerler çıkarmak için krema sıkma torbanız ve duylarınız varsa kullanın. Yoksa kağıttan krema sıkma torbası yapabilirsiniz. Bunun için buraya tıklayın.

Choux hamuru (şu hamuru) hazırlamak için beni hep sadık kaldığım bir tarif var, tarifi de sevgili bir arkadaşımdan aldım. Fransa da pasta şefi kendisi, kendi yaptığı gibi anlattı bana. Ben de aldığım şekli ile buraya yazıyorum. Oldukça güzel bir sonuç alıyorum her seferinde.

Pastacı kremasının genelde bir gün önceden yapılması tavsiye edilir. Bu size daha doygun, yoğun bir krema sağlar. Eğer bir gün önceden yapacak olursanız ganajı da aynı gün yapın, ve soğutun. Aynı gün yapacaksanız yine en az 3 saat buz dolabında dinlendirmeye, kullanmadan önce çırpmaya özen gösterin. 

Çikolatalı Ekler

Çikolatalı Klasik Ekler tarifi


Choux Hamuru

125 gr tereyağ
250 gr su
5 gram tuz
5 gram toz şeker
220 gr yumurta
150 gr un

Su, şeker, tuz ve tereyağını bir tencerede kaynayana kadar eritin.
Ocaktan alın ve üzerine elenmiş unu ekleyin. Un topağı kalmayıp pürüzsüz bir hamur elde edene kadar güçlü bir şekilde karıştırın. 1-1.5 dakika kadar daha karıştırıp biraz soğutup, nemini ve sıcaklığını biraz  bırakmasını sağlayın, çırpabilceğiniz bir kaba alın ve 1-2 dakika kadar biraz daha soğuyana kadar çırpın. Yumurtaları yavaş yavaş ekleyip, her eklemeden sonra iyice karıştığından emin olana kadar çırpın, kalan kısmın birazını tekrar ekleyin ve yine çırpın. Bitene kadar bu işlemi tekrarlayın. Arada çırpma kabının dibini karıştırıp, tamamen karıştığındna emin olun. 
Hamur pürüzsüz ve elastik bir kıvam alınca bırakın. (Yumurtaların hepsini kullanmanız gerekmeyebilir, bu kıvamı aldıysa ve hala yumurta kaldıysa eklemenize gerek yok. )

Hamuru sıkma torbasına alıp istediğiniz uzunlukta ama aralarında en az 5-6 cm boşluk olacak şekilde pişirme kağıdı veya silpat serilmiş tepsiye sıkın. (Bu aşamadan sonra isterseniz bir yumurtanın sarısı ve 2 yemek kaşığı sıvı kremayı omlet için çırpar giib çırpıp bu karışımı ekler hamurlarının üzerine hafifçe sürebilirsiniz, mecburi değil.) 
Bir çatalla üzerlerini boylamasına çizin ve 200-210 C fırında yaklaşık 20 dakika, hamurlar iyice kabarıp üzerleri hafif kızarana kadar pişirin. 
Daha sonra fırın ısısını 160C'ye düşürün ve imkan varsa fanlı programı çalıştırın. Fırının kapağına bir tahta kaşık sıkıştırıp, içerinin hava almasını sağlayarak 15-20 dakika kadar daha altın sarısı gibi kızarana kadar eklerleri pişirin.
İçlerini doldurmadan önce tamamen soğutun.



Ganaj
100ml süt kreması
120 gr %60-70 kakaolu bitter çikolata
Süt kremasını ısıtın ve kaynayınca ocaktan alıp içine çikolataları ekleyin, çikolatalar tamamen eriyip pürüzsüz bir kıvam alana kadar karıştırın, arada karıştırarak ılıtın ve dolaba alıp 1-2 saat soğutun. 

Pastacı Kreması
4 yumurta sarısı
500 ml süt
50 gram nişasta (
75 gr toz şeker (yaklaşık 5 yemek kaşığı)
2 yemek kaşığı tereyağ

Yumurta sarılarını şekerin yarısı ile çırpın. Rengi açıldıktan sonra nişastayı ekleyin ve 1 dakika kadar daha çırpın ve pürüzsüz bir hal almasını sağlayın.
 Süte şekerin kalan yarısını ilave edip, karıştırarak ısıtın. 
Süt ısınınca, sütten 1 kaşık yumurtalı karışıma ekleyin ve karıştırın. Bu işlemi 4-5 kez tekrarlayarak yumurta sarılarını ılıtın. Yumurta sarılarını ocaktan aldığınız tencereye yavaş yavaş ekleyin, ekleme sırasında karıştırmaya devam edin. 
Tencereyi tekrar ocağa alın ve muhallebi kıvamı alınca ocaktan alıp tereyağını ilave edin. 
Düşük devirde çırparak kremayı soğutun. Daha sonra bir kaba alıp, streç filmle sarın ve dolaba kaldırıp ertesi gün kullanmadan önce çırpıp pürüzsüz bir kıvam almasını sağlayın. 

Kaplama Kreması

100 gr bitter çikolata (iyice küçük parçalara ayrılmış/küçük doğranmış)
4 yemek kaşığı sıvı süt kreması

4 yemek kaşığı kremayı kaynayana kadar ısıtın. Kaynamaya başlar başlamaz ocaktan alıp çikolataların üzerine dökün ve çikolatalar tamamen eriyene kadar karıştırın.

Eklerlerin Yapılışı

Pastacı kreması ve ganaj en az 3 saat dolapta soğuduktan sonra ikisini bir kaba alıp mikserle yaklaşık 3 dakika boyunca, pürüzsüz bir çikolatalı krema elde edene kadar çırpın. 
Ekler hamurlarını bıçakla enine ikiye ayırın ve tabanlarının üzerine sıkma torbasına doldurduğunuz pastacı kremasını sıkın. Üst katların üst yüzeylerini kaplama kremasına batırın ve eklerlerin üzerine kapatın. 

Ben ikiye bölmeyip direkt içlerini doldurdum fotoğraftaki gibi. Krema ile kapladıktan sonra da çikolata rendesi ile süsledim. 


tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...