24 Eylül 2017 Pazar

Yabanmersini, Portakal ve Cheesecake Kremali Pasta




Oncelikle Turkce karakter kullanamadigim icin uzgunum. Kullandigim bilgisayar desteklemiyor

Instagram'dan istediginiz tariflerin ne yazik ki hepsini yazamiyorum, veya yazabileceklerimi de hemen yazamiyorum. Bazi tariflerde ne yazik ki Turkiye'de olmayan veya kolay bulunmayan malzemeler veya evlerde olmayan ekipmanlar kullaniyorum. Bulamayaciginiz, veya bulsaniz bile ithal oldugu icin acayip yuksekli urunlerle tarif yazip hadi yapin madem de demek istemiyorum. Eger bu tarz urunlerin alternatifi varsa ona gore yaziyorum bazen ama bazi tariflerde de ayni sonuc elde edilmiyor. Mesela icine damla cikolata seklinde yerfistigi kremasi parcaciklari ekledigim brownie kurabiye. O kadar mesaj geliyor ki o kurabiye icin... Bu yuzden mesaj atanlara ozel olarak cevap yazip anlatiyorum. 


"Blogumdaki brownie kurabiye tarifini yaptim, icine de yerfistigi kremasi parcaciklari ekledim." Evet, siz de merak ediyorduysaniz kurabiyenin tarifi blogumda zaten var ama iste biraz modufuye edilip, ekle cikar yapilmisi.

Gelelim bu pastaya... Komsum (Organik yiyecekler ve organic pet yiyecekleri satan bir sirin bir dukkan) dukkaninda elinde kalan yenebilir cicekleri atacagina ben kullanirim diye bana getmis, ben de tabi ki hemen pasta yaptim sirf cicekleri kullanmak icin :) 



Yabanmersini burda oldukca ucuza bulunan ( tazesinin yarim kilosu 3 Kanada dolarina geliyor, 8 lira civari) bir meyve. Ozellikle dondurulmusu her markette ve tabi ki daha da ucuz. Hatta yabani yabanmersini diye bir turu var, minik minik. Pisirince kendini salmiyor, keki sulandirmiyor. Hal boyleyken bol bol kullanabiliyoruz ama biliyorum, Istanbul disindaysaniz bulmaniz biraz daha zor bu yuzden dondurulmus frambuaz veya bogurtlenle de deneyebilirsiniz. Bogurtlen taneleri cok buyuk olursa bicakla ikiye bolun bu arada :) 


Krem peynirli krema da yine bizim krem peynirlerden farkli, labne peynirinden bayagi bi farkli bir krem peynir ile yapiliyor. (Umarim Kraft markasi yakinda Turkiye'ye tasir veya uretir. Baya satilacagina eminim.) Ama Turkiye'de yasarken ben de labne veya taze oeynir kullanarak cok benzer (bence daha da lezzetli) kremalar yapiyordum. Blogda da tarifler var. Kremadaki en onemli nokte peyniri suzmek. Diger halde icerigindeki su miktarindan dolayi yag ile birlesince kremanizi kesebilir. 


Bu pastayi portakal yerine limon veya greyfurtla da yapabilirsiniz. 

Yabanmersini, Portakal ve Cheesecake Kremali Pasta





Yabanmersinli Kek Katlari 

Ben bu tariften 2 tane, oldukca kalin 16 cm capinda iki kek elde ettim. Tarifin orijinalinda 3 kalip kullanip, kekleri katlara ayirmadan kullanmislardi ve haliyle oldukca yuksek bir pasta oluyor. Ama benim keklerim zaten yuksek oldugi icin, ve de falz katli ve buyuk bir pasta yapmak istemedigim icin sadece bir kekten bir pasta yaptim.  Digerini sarip, dondurucuda sakladim ve 3 gun sonra onunla da yeni bir pasta yaptim. Zaten tarifteki krema da bana cok gelmisti, bu yuzden onun da yarisini guzelce sarip, dolaba kaldirmistim sonra kullanirim diye.. Siz de kekinizi ilitip, sera ile iyice sarip dondurup daha sonra kullanabilirsiniz. Kremaniz dondurmanizi tavsiye etmem..

420 gr un (3 bardak+2 yemek kasigi)
3 cay kasigi kabartma tozu
1/2 cay kasigi tuz
225 gr tereyag
400 gr seker (2 bardak)
4 yumurta (200 gr)
1 portakalin rendesi
160 gr sut (3/4 bardak)
60 gr portakal suyu (1/4 bardak)
300 gr yaban mersini (taze veya dondurulmus, veya frambuaz, bogurtlen vs) (ben dondurulmus kullandim)

Firini 175C'ye ayarlayin. 2 adet 20 cm capinda cember kalibi (veya 3 tane 16 cm) hazirlayin.
Sut ve portalal suyunu karistirin.

Un, tuz, kabartma tozunu bir kaba alip karistirin veya eleyin. 

Tereyag ve sekeri 3 dakika boyunca once orta, sonra hizli devirde cirparak, rengi acilana kadar cirpin. Yumurtalari cirpiciniz yavas devirde calisirken teker teker ekleyin ve her seferinde iyice karistigindan emin olun. 

Yumurtalar ve yag birbirine karisinca unun yarisini ve sutun yarisini ekleyip karistirin. Daha sonra kalanlari ekleyip, puruzsuz bir hamur elde edene kadar yavas devirde cirpin/karistirin. Bu asamadan sonra meyveleri ekleyin ve sadece hamura karisana kadar tahta kasik veya spatula ile alt ust ederek yedirin.

Hamurunuzu hazirladiginiz kaliplara paylastirin ve 40 dakika kadar pisirin. (Her firinin pisirme suresi fark edebileceginden 35. dakikadan sonra kurdan testi ile kontrol ederek kek hamuru tamamen pisinceye kadar pisirin.)

Kekler pisip iliyana kadar kremanizi hazirlayin.


Portakalli Cheesecake Kremasi

Ben bu kadar kremayi fazla buldum ve bu krema ile iki kere pasta yaptim. Siz kremasi cok seviyorsaniz hepsini kullanabilirsiniz. 

500 gr suzulmus taze peynir veya suzulmus labne
225 gr yumusak tereyag
4-5 bardak pudra sekeri
1 tatli kasigi vanilya ozutu
1 portakalin ince rendelenmis kabugu
2 yemek kasigi portakal suyu


Tereyagini 3 dakika boyunca rengi acilip pofuduk bir hal alana kadar cirpin. (stand mixerle yapacaksaniz balon cirpiciyi kullanabilirsiniz, ben pedal aparattan daha rahat buluyorum onu.) Daha sonra portakal suyu, portakal kabugunu ve vanilyayi ekleyip 1 dakika daha cirpin. Tereyagini temiz bir kaseye alin. Krem peynirinizi 1-2 dakika puruzsuz bir kivam alana kadar cirpin, sekeri ekleyin ve tamamen karisana kadar cirpin. Tereyag ve cirpilmis peyniri yavas devirde, birbirine tamamen karisana kada, fazla cirpmamaya ozen gosterene kadar karistirin/cirpin. 

(Genelde tereyagi cirpip krem peyniri ve sekeri ekliyorlar ama turkiyedeki peynirlerin su orani daha yuksek oldugu icin kremaniz cokebilir. Ben bahsettigim sekilde yapmayi daha garanti buldum.) 

Kremanizi kekiniz hazir olana kadar dolapta saklayabilirinisiz.


Kekleri firindan alip, soguttuktan  sonra ilk kat kekin uzerine kremanizdan surun. (Dedigim gibi, krema miktari biraz bol oldugu icin zevkinize gore bolbol veya ince bir katman olarak surebilirsiniz) Kekin ikinci katini koyup, tum keki krema ile kaplayin. 


Ben kremanin bir kismina kayisi rengi gida boyasi ekleyip ombre sekilde kapladim. Daha sonra yenebilir cicekler ve taze yabanmersinleri ile dekor yaptim. 




Orijinal tarif  The Cake Blog'tan alindi. Eger ingilizce anliyorsaniz ve pasta yapmayi seviyorsaniz tavsiye ederim.

tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...