8 Şubat 2015 Pazar

Orman Meyveli Mini Galetteler


Büyük gallette yapmak için hamura başlayıp 8 minik galette ile bitirdğim bir tarif bu. 4 tanesini elmalı, 4 tanesini meyveli yaptım. Elmalılara da çok güzel bir sos yaptım, karamelli tarçınlı. Onu ayrı olarak yazacağım. 

Yaptım da yaptım, ama ne zaman? Taaa yazın yapmıştım bunları, o kadar çok şey yapıyorum ben bloga koyana kadar zaten çoktan unutuş oluyorum. Dün fotoğrafı tesadüf eseri görünce kışın ılık ılık yenecek harika bir tatlı olur dedim çayın kahvenin yanına. 

Ben meyve olarak sadece böğürtlen ve yabanmersini kullandım çünkü dolapta onlar vardı. Frambuaz ve çilek de çok yakışır. Karışık veya sadece tek bir meyve ile de yapabilirsiniz. 



Orman Meyveli Mini Galetteler


Galette Hamuru
6-8 tane küçük galette için

2.5 su bardağı un
225 gr soğuk tereyağ 
1 tutam tuz
3 yemek kaşığı toz şeker
1/3 bardak çok soğuk su

Unu, şeker ve tuzu bir rondonun içine yerleştirin. Üzerlerine küp küp doğradığınız soğuk tereyağını ekleyin. Rondoyu kesik kesik, aralıklarla çalıştırın. Pürüzsüz bir hamur değil irili ufaklı, taneli bir hamur elde edeceksiniz muhtemelen. Daha sonra suyu az az ekleyerek yine kesik kesik çalıştırıp kıvamlı bir hamur elde edin. Hamuru en az yarım saat dolapta dinlendirin.



Meyveli dolgu

Galette başına 4-6 tane yabanmersini, 2-3 böğürtlen 
1 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi
3 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı mısır nişastası 
1 yemek kaşığı su
1 çay kaşığı balzamik sirke (tercihen)


Tüm malzemeleri bir kapta karıştırın. 

Galettelerin yapılışı

2 şekilde yapabilirisiniz. 

Tüm hamuru yaklaşık yarım cm kalınlığında açın ve 8-10 cm çapında kalıp veya bardaklarla yuvarlak kesip, içlerine meyveli karışımı doldurup  kenarlarını 1-1.5 cm katlayın. Kenarlarına toz şeker serpin. 
 
veya

Dolapta dinlendirdiğiniz hamuru tercihinize göre 4-6 parçaya bölün ve  her birini elinizle dağınık bir daire şekilinde ama eşit kalınlıklarda yayın. Ortalarına meyveli karışımları ekleyip kenarlarını kapatın. Kenarlarına toz şeker serpin. 

Pişirme kağıdı serilmiş tepsiye alın. 

175C önceden ısıtılmış fırında 40-45 dakika kadar pişirin.

Dilerseniz pudra şekeri, süt kreması veya ekşi krema ile servis edebilirsiniz. 




tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...