25 Mart 2014 Salı

Yaban Mersinli Ve Limonlu Muffinler


Bugün üst üste post giriyorum bu kadar aradan sonra, hadi hayırlısı. 

Yaban mersinini severek tüketiyorum ben. Gerçi ingilizce'de berry olarak geçen, bizim dilimizde de yemiş veya orman meyvesi olarak adlandırılan bu meyvelerin hepsine bayılıyorum, zevkle keklerde, muffinlerde, pastalarda kullanıyorum. Üstelik çok çok sağlıklılar. Gerçi yaban mersini bulmak çok kolay değil, biliyorum. Bu yüzden direkt söyleyeyim eğer yoksa böğürtlen kullanın, onla da gayet güzel oluyor.

Yaban mersinine likapa da deniyor, böyle de arayabilirsiniz. Kurusunu bulursanız onu da kullanabilirsiniz ama dikkat edin kurusunun içine kuru siyah üzüm karıştırıyorlar çok daha ucuz olduğu için. En son Malatya Pazarı'ndan almıştım yarısı siyah üzümdü neredeyse. Kurusunu kullanacak olursanız yapmanız gerekenleri yaban mersinli ve limonlu muffinlerin tarifinde bahsedeceğim. Dondurulmuş halde de bulmak mümkün, ben gidip bakamadım ama Metro marketlerde oluyormuş dondurulmuşu. Tazesini de ben hep Migros ve Macro Center'dan alıyorum.



Ben bu muffinleri bir sipariş üzerine 2. defa yaptım. Öncekiler giittiği yerde pek beğenilmişler, pek sevilmişler. Çok sevindim ben de bunu duyunca çünkü bunlar benim favori muffinlerim. Kahvaltıda bile yerim :) Onlar da çok sevmişlerdi ki bugüne bir daha sipariş almıştım, ben de zevkle yaptım bunları. Zaten en sevdiğim şey güzel bir şeyler pişirmek ve onları fotoğraflamak. Bugün tekrar yapınca da fotoğraflarını çekeyim bare, bloga da eklerim sizler de belki yaparsınız diye düşündüm. Elinize yaban mersini geçerse mutlaka deneyin.

Bu tarifin yapılışının kısa bir videosunu instagram hesabımda paylaştım.** Buraya tıklayarak izleyebilirsiniz.

Muffinleri yaparken dikkat etmeniz gerekenler:
-kuru meyve kullanacaksanız önceden mutlaka biraz su içinde kaynatın.
-unu ekledikten sonra olabildiğince az karıştırmaya özen gösterin. Karıştırdıkça glutenli yapı artar ve kıvamı bozulur kekin.
-esmer şeker bulabilirseniz güzel olur, ama olmasa da olur tabi ki.
-Ben vanilya yerine Dr. Oetker'in tüplerde satılan vanilya-tereyağ aromasından kullandım, siz vanilya veya ben tavsiye etmesem de vanilin kullanabilirsiniz.
-Böğürtlen kullanacak olursanız kekin hamuruna karıştırmak yerine hamuru kalıplara paylaştırdıktan sonra keklerin üzerine 3-4 tane bırakın ve küçük bi çatalla çok hafif karıştırın.

Yaban Mersini ve Limonlu Muffinler



Malzemeler: (benim muffin kaplarımla 10 tane çıktı)



  • 1.5 su bardağından biraz fazla un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı haşhaş tohumu
  • 1 büyük boy(L) veya 2 küçük boy (S) yumurta
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı esmer toz şeker(yoksa normal toz şeker)
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • Yarım limonun suyu
  • 1 limonun kabuğu
  • Varsa 2 yemek kaşığı labne peyniri
  • 200 gr kadar yaban mersini veya her muffine 3-4 tane gelecek kadar böğürtlen


Hazırlanışı:

Çırpma kabınıza şekeri ve yumurtayı alıp 2-3 dakika çırpın. Sütü, yağı, limon kabuğu, limon suyunu, vanilyayı, labne peynirini, tuzu ekleyip 1 dakika kadar homojen oluncaya dek karıştırın.

Sıvı karışımın üzerine unu ve kabartmatozunu eleyin, haşhaş tohumunu ekleyip tahta kaşık veya çırpıcı ile karıştırın. Çırpmayın, sadece karışım unu tamamen yiyene kadar karıştırın. (hamur cıvık olmayacak, kaşığa gelen ve biraz da kaşığa tutunan kıvamda olacak) Yaban mersinlerini ekleyin ve çok az daha karıştırıp meyvelerin hamura yayılmasını sağlayın.

Hamuru muffin kaplarına paylaştırıp 180C önceden ısıtılmış fırında, üzerleri kızarana dek yaklaşık 20-25 dakika pişirin.

Afiyet olsun :)


Bu tarifin yapılışının kısa bir videosunu instagram hesabımda paylaştım.** Buraya tıklayarak izleyebilirsiniz.



tavada kalkan ciğeri

Tavada kalkan ciğeri nasıl yapılır? Tavada kalkan balığını pişirmek için; kalkan ciğeri bol su ile yıkanır ve kurulanır. Tavada yapacağınız ...